9 lucruri mici care fac diferente mari la angajare

Am colaborat în ultimele două săptămâni cu două organizații care se ocupă de ocuparea forțelor de muncă. Le mulțumim pe această cale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortelor de Munca Suceava si Echipei ECIM pentru aceste minunate experiențe.

Noi promovăm învățarea prin practică. Putem oricât să citim despre cum se construiește o conversație, sau un interviu, dar este necesar să facem și practic.

Ce am învățat acolo

La secțiunea de discursuri improvizate, pe care o avem ca parte dintr-o ședință obișnuită a clubului, învățăm să vorbim pe subiecte aleatorii. Acestea ne pregătesc pentru atunci când, poate, mergem la un interviu și primim întrebări la care nu ne așteptăm.

La aceste evenimente am avut parte de oameni curioși, care au pus tot felul de întrebări despre organizație. Fără exercițiul săptămânal unii dintre noi am fi fost retrași și timizi.

De aceea înțelegem cum se simt unele persoane cand merg la interviu…

Și v-am pregătit în cele ce urmează o listă cu lucrurile mici care fac diferențe mari la interviu. Este o listă cu 9 lucruri pe care dacă le îmbunătățiți chiar 10% pot face diferența între angajare și șomaj.

  1. Organizațiile, în momentul când angajează pe cineva, doresc să-și facă viața mai ușoară. Oamenii care au tendința să complice lucrurile sunt de obicei evitați
  2. Potențialul angajat are nevoie să știe ce poate face – specific ce oferă companiei la care vrea să se angajeze
  3. Când firma are mai multe poziții pentru care caută personal, este indicat ca în subiectul emailului să fie scris explicit poziția la care aplică acesta
  4. Cum aplică?  Emailul pe care il folosește ? (nume, prenume, fără papușica etc.. ) Ce scrie în subiect? Cum redenumești fisierul cu cv-ul ? (cv nume prenume funcția pentru care aplică)  – acestea denotă cât de organizată este persoana respectivă
  5. Etica de comunicare prin email este o carte pe care vă recomandăm să o citiți. Corpul mesajului trebuie să fie de maxim 4 fraze. Să scrie clar pentru ce poziție aplică
  6. Trei pasi pentru a te evidenția din mulțimea de oameni:  fii punctual (vino la ora agreată, nu întârzia), fii drăguț ( cei 7 ani de acasă) , fă ceea ce spui (dacă promiți ceva ține-te de cuvânt)
  7. Dacă mergi la un interviu la o firmă și îți dorești cu adevărat să te angajezi este indicat să știi ce face firma respectivă, să faci puțină cercetare înainte. Există google.
  8. Multă lume se descurajează după primul interviu. Vă recomandăm să mergeți la mai multe interviuri. Studiile arată că la 10 cv-uri depuse ești chemat la interviu o singură dată. La 10 interviuri primești o singură ofertă de lucru. Ca să primești această ofertă de lucru trebuie sa trimiți aproximativ 100 cv-uri.
  9. Șansele de angajare cresc cu 60% dacă mergi la Toastmasters. Acolo te vei cunoaște mai bine, vei ști mai clar despre tine, ce știi să faci, ce poți învăța, ce-ți place. De asemenea tot acolo vei învăța să comunici  eficient și să lucrezi mai bine cu oamenii, să-i motivezi.  Implicit vei avea șanse mai bune de avansare la job.

Vrem ca aceste informații să vă fie de folos. De aceea vă așteptăm în fiecare joi la întâlnirile săptămânale când vă punem la dispoziție și mediul sigur în care să puteți exersa.

Acesta este evenimentul : https://www.facebook.com/events/281537186105982/

Pentru a fi la curent cu noile articole sau informații despre clubul nostru apasa like sau aboneaza-te la newsletter. http://suceava.toastmasters.ro/index.php/newsletter/


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.